Tilbydes så længe lager haves.

Han gik sig over sø og land 1. - 3.

 

Hvem var Jesus? Gennem arbejdet med fem bibelske fortællinger tegnes et billede af, hvem Jesus var og af de tilværelsesspørgsmål, som fortællingerne lægger op til og giver mulige svar på. Fortællingerne knyttes an til de konkrete, geografiske områder, hvorfra de stammer.

Læs mere og tilmeld

Tro og viden 1. - 3. klasse

 

Lad gennem dette erfarings- og sanseforløb eleverne gå på opdagelse i naturvidenskaben samtidig med, at de prøver kræfter med filosofisk-teologisk samtale om en række af tilværelsens store grundspørgsmål.

Læs mere og tilmeld

Helgi Daner 5. - 6. klasse

 

Med afsæt i en forkortet udgave af Josefine Ottesens roman "Helgi Daner", der er inspireret af sagnet om Holger Danske, skal eleverne arbejde med centrale temaer og begreber, der afspejler historien og menneskene i tiden omkring kristendommens indførelse i Danmark.

Læs mere og tilmeld

På kant med Kierkegaard 7. - 10.

 

Gennem en 20-siders tegneserie føres eleverne ind i Kierkegaards tænkning for dernæst at arbejde med fem af hans centrale begreber: skyld, frihed, angst, tro og kærlighed. Som indgang til arbejdet med begreberne modtager tilmeldte klasser en række kunstplakater.

Læs mere og tilmeld

 

 

Kirkerummets brikker 1. - 3. klasse

 

Hvorfor er der en prædikestol i kirken? Og hvorfor taler præsten SÅ meget? I "Kirkerummets brikker" introduceres eleverne til kirkerummet, og de hører om, hvordan Martin Luthers tanker afspejles i indretningen og de gudstjenestelige handlinger.

Læs mere og tilmeld

Lydspor 1. - 3. klasse

 

Musik, eksistens og kristendom hænger tæt sammen. I dette forløb skal eleverne udforske sammenhængen mellem bibelfortælling, almene tilværelsesspørgsmål og kirkens musikalske udtryk.

Læs mere og tilmeld

Fristelser, farer og faldgruber 4. - 6.

 

I dette forløb opnår eleverne godt kendskab til to hovedværker i europæisk kultur, nemlig Homers Odyseen og Bibelen. Med udgangspunkt i uddrag fra begge bøger skal eleverne arbejde med begrebet "fristelse" og med de etiske overvejelser, der følger med at føle sig fristet.

Læs mere og tilmeld

Sorg og Livsmod 1. - 3. klasse

 

Med afsæt i de to små fabeltegnefilm "Maja har mistet sin far" og "Da Williams mor og far blev skilt" sættes i børnehøjde fokus på, hvad sorg er, hvornår den kan ramme én, og hvordan den kan håndteres af såvel omgivelserne som af den sorgramte selv. 

Læs mere og tilmeld

Flag og faner 4. - 5. klasse

 

Hvilke værdier betyder noget for os? Med udgangspunkt i forskellige flag og faner skal eleverne arbejde med værdier og symboler og med eksempler på, hvor vi blandt andet henter vores fælles værdier fra.

Læs mere og tilmeld

Re:formation - teser, tro og tvivl 5. - 6.

 

Med udgangspunkt i de fem faglige temaer "Verden i 1500-tallet, "Martin Luther og Bibelen", "bogtrykkerkunsten", "Reformationen i Danmark" og "fællessang" introduceres eleverne for Reformationens forudsætninger, indhold og konsekvenser.

Læs mere og tilmeld